Hoe tomaten bewaren, met of zonder kroontje?

In de winkel zie je al dat de kroontjes en soms de steeltje (trostomaten) schimmelen. Terwijl de rest er toch fris uitziet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
3.2K

Het beste antwoord

Met of zonder kroontje zal in de korte tijd dat jij de tomaten in huis hebt, niet veel uitmaken. Dat er soms schimmel op de tomaten bij de winkelier zit, wil zeggen dat de tomaten niet zo jong meer zijn, en waarschijnlijk op een verkeerde manier bewaard zijn. Tomaten kun je normaal gesproken tot twee weken bij een koele temperatuur van 12-15 gr. bewaren.( niet in de koelkast) In de super gaan ze vaak 's avonds de koeling in. Door vochtverschil en temperatuur wisseling zal dan soms schimmel toeslaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

tomaten bewaar je het beste op een koele plek in huis of schuur/bijkeuken en met de kroontjes er aan,dan kunnen ze na rijpen en de schimmel dat je wel eens ziet ,dat komt inderdaad door de temperatuur wisseling van te koud en te warm zo als dat in supermarkten gebeurt